Jestem tutaj

STACJA MUZEUM - WARSZAWA

Wróciliśmy do naszego założonego jeszcze w 2019 roku projektu "Warszawskie Muzea". Niestety pandemia odwróciła życie na całym świecie do góry nogami. Nagle normalność zaczęła być na wagę złota. Ale na szczęście pomału możemy do niej wracać. Wróciliśmy więc i my do zwiedzania warszawskich Muzeów. Jednak jakby na to nie patrzeć odczuwa się różnice w zwiedzaniu przed i w trakcie pandemii. Ale zostawiając na chwilę z boku obostrzenia, które towarzyszą także podczas zwiedzania, postaramy się skupić na tym co udało nam się zobaczyć i czego udało nam się doświadczyć.

STACJA MUZEUM
 czyli innym słowem Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

To było nasze pierwsze Muzeum po kwarantannie i chyba jedno z pierwszych miejsc, do których w ogóle odważyliśmy się wyjść. Byliśmy akurat na mieście, był poniedziałek, dzień wcześniej przetoczyła się nad nami jedno z pierwszych ogromnych nawałnic tego lata, niebo zapowiadało kolejną a w powietrzu doskwierał upał. Decyzja, że jedziemy do tego akurat muzeum padła w ostatniej chwili. Poniedziałek w tym muzeum jest dniem, kiedy wejście i zwiedzanie jest darmowe. Dopisało nam też szczęście, bo w tym samym czasie zwiedzało wnętrze łącznie 6 osób z nami włącznie, w tym dwoje dzieci, więc mieliśmy ten komfort wzajemnego dystansu.

Wnętrze tak naprawdę wyglądało jak wielki pokój zabaw cały usłany pociągami. Dla takiego małego pasjonata pociągów jak Filip, miejsce okazało się być rajem a nie muzeum. Radość, która przepełniła jego twarz utrzymywała się przez cały pobyt. Pociągi otaczały go z każdej strony, dodatkowo semafory, szlabany... Nie do końca było wiadomo do czego podbiec najpierw, czym zachwycić się bardziej.

Ale choć wejście było darmowe, zwiedzanie darmowym do końca nie było, gdyż ustawione cztery kolejki (tyle naliczyłam) które po włożeniu 2zł i 5zł - zaczynały jeździć, powodowały, że nie sposób było przejść dalej, nie wrzuciwszy tych kilku złotych w odpowiedni otwór, aby zaczęły swoją podróż.  Każdy detal i element tej konstrukcji uważam, że zasługuje na podziw i uznanie dla tych, którzy to tworzyli. Cieszyło oczy nawet dorosłych a może zwłaszcza dorosłych, bo dzieciaki po chwili interesowały się już kolejną kolejką (bo ciekawe jak w tej następnej jeździ pociąg).

Jeśli dobrze zapamiętałam, w środku znajdowały się dwie duże sale. Ale to nie wszystko co oferowało nam muzeum. Z drugiej sali było wyjście na zewnątrz a tam ... jedna maszyna za drugą. Takie prawdziwe już pociągi, lokomotywy.. I tu właśnie wchodziła pandemia, bo do większości nie wolno było wchodzić do środka. Szkoda, bo zapewne wrażenia byłyby jeszcze większe, móc zwiedzić osobiście przedział w którym podróżowały elity czy zwyczajni ludzie. Ale grunt to docenić to co się ma w danej chwili. Niestety złapał nas na zewnątrz deszcz, więc musieliśmy dość szybko skończyć zewnętrzne zwiedzanie. To był nasz pierwszy ale wydaje mi się, że nie ostatni raz w tym miejscu.

Zwiedzanie Stacji Muzeum w Warszawie*

Godziny otwarcia:
poniedziałek-niedziela: 10:00-18:00
W poniedziałek wstęp wolny.
Wstęp na ekspozycję najpóźniej na 30 minut przed zamknięciem muzeum.

Stacja Muzeum w roku 2020 jest zamknięta dla odwiedzających w następujące dni: 1 i 6 stycznia; 11,12 i 13 kwietnia; 11 czerwca; 1 i 11 listopada; 24, 25, 26 i 27 grudnia.

W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, Stacja Muzeum zastrzega sobie prawo zamknięcia skansenu lokomotyw ze względów bezpieczeństwa.

Adres:
ul. Towarowa 3
00-811 Warszawa

Dojazd:
tramwajami linii: 1, 7, 9, 22, 24, 25 do przystanku Plac Zawiszy
autobusami linii: 127, 128, 157, 158, 159, 175, 504, 517, 521 do przystanku Plac Zawiszy
metrem do przystanku Rondo Daszyńskiego
pociągami przewoźników Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska do przystanku Warszawa Ochota
pociągami przewoźnika Warszawska Kolej Dojazdowa do przystanku Warszawa Ochota WKD

Ceny biletów:
bilet normalny - 12 zł
bilet ulgowy - 6 zł
bilet rodzinny - 35 zł (dla 2 osób dorosłych z max. 3 dzieci)
bilet roczny normalny - 80 zł (ważny przez 365 dni od daty zakupu)
bilet roczny ulgowy - 50 zł (ważny przez 365 dni od daty zakupu)

*informacje ze strony Muzeum .